Billig marknadsföring med gatupratare

Billig marknadsföring med gatupratare

23 juni, 2018 0 av redaktionen

Oavsett vilket företagande du har nuförtiden, så är synlighet en viktig del av marknadsföringen. Det finns många strategier man kan använda, när man vill säkerställa att man bliver sedd. Beroende på vad man önskar att få ut av sin marknadsföring, kan man satsa på tryckt media, digital media eller en kombination av dem. Nu vill jag förklara varför jag är en av dem som gillar gatupratare.

Din reklampelare har blivit mobil

Det finns tillfällen när man har behov av att flytta runt på sitt kontor, antingen på grund av att man har fått en ny position, omstrukturering eller att man är på väg att flytta lokaler. Det finns många scenarion. Gatupratare har blivit allt vanligare hos företag nuförtiden. Om man är osäker på vad en gatupratare är, så kan jag kort beskriva dem. Gatupratare är en slags mobilt skyltställ som finns i många varianter, den vanligaste är den man smidigt man vika ihop när den inte används. Traditionellt sen de oftast utomhus på trottoarer och liknande, men det finns även varianter som även lämpar sig till att stå inomhus. Idén är att man kan placera sitt visuella material på en skylt, som står där många går förbi. Här kan du läsa mer om gatupratare.

Kan vara användbart även på mässor

På mässor är det väldigt vanligt med roll-up banners, och nästan alla använder dem. Men som ett komplement kan gatupratare vara med till att öka synligheten i konkurrensen med andra utställare. Allt beroende på plats och förutsättningar på olika mässor, kan de placeras på ett sätt som dels gör att man sticker ut, men även ser till att man kan ses från olika vinklar. De finns som sagt i många olika storlekar, stilar och material, och jag hoppas att du finner gatupratare som passar till just dina behov.